Kdo jsme

Dr.Ivana Srdínková

Absolventka Filosofické fakulty University Karlovy a Pedagogické fakulty University Jana Evangelisty Purkyně. Má 15letou praxi v hotelových a lázeňských společnostech ve vysokých manažerských funkcích.

Aktivní účast na řadě projektů Asociace hotelů a restaurací ČR podporovaných ze SF EU i odborných seminářů a konferencí o cestovním ruchu. Trénována americkou společností Kena Blancharda a belgickou společností Phillippa Mailleuxe na výcvik manažerských dovedností. Lektor a kouč řady týmů pracovníků prestižních českých i zahraničních řetězcových i nezávislých lázeňských a hotelových zařízení. Je odborným poradcem seriálu „ Služby v našich službách“ Ministerstva pro místní rozvoj, který vysílá Česká televize. Praktické zkušenosti z implementace specializovaných projektů profesního rozvoje pracovníků lázeňských i hotelových zařízení. Je spoluautorkou „Pracovního a komunikačního manuálu pro střední a malé hotely“. Specializuje se na výcvik manažerských dovedností, řízení a kontrolu kvality, standardizaci procesů profesionálního přístupu ke klientům a řízení a úspěšné vedení týmů.

Je spoluautorkou „Pracovního a komunikačního manuálu pro střední a malé hotely“.

Lektor seminářů

  • Řízení v praxi

    Řízení v praxi

    Důležitost lidského faktoru ve službách, týmová práce, komunikace jako nástroj řízení, krizový management, problémoví zaměstnanci, kompetenční model managera, pasivní-agresivní – asertivní způsoby chování a jednání, sebeřízení, 10 nejčastějších chyb řízení a jak se jich vyvarovat, situační vedení, zpětná vazba jako špičková manažerská disciplína.

    Seminář je 1-2denní. Délku i rozsah semináře je možno upravit na přání objednatele – soustředit se na problémová/vybraná témata.

    Motto: „Vedení je něco co neděláte pro lidi. Vedení děláte s lidmi.“
    Ken Blanchard

    Lektor: Dr. Ivana Srdínková

  • Standardizace profesionálního přístupu ke klientům

    Standardizace profesionálního přístupu ke klientům

    Zavedení standardů proklientského přístupu k hostům je výraznou součástí firemní kultury, image a prestiže ubytovacího zařízení. Formuje efektivně a rychle projevy chování pracovníků všech úseků ubytovacího zařízení. Zavedením standardů pro jednotlivé úseky se projevy chování pracovníků profesionalizují, výrazně se omezí chybovost pracovníků při výkonu jejich práce i při styku s klienty, zvyšuje se proaktivita a efektivita prodeje produktů, zjednodušují a zefektivňují se kontrolní a hodnotitelská funkce vedoucích pracovníků.

    Lektor: Dr. Ivana Srdínková & kol.

Ing. Tereza Vydrová

Vystudovala Vysokou školu hotelovou v Praze 8, obor hotelový management. Má bohaté zkušenosti z hotelů s mezinárodním managementem (síť ICH, Austria Hotels International) z pozic recepční, zástupce vedoucího recepce, vedoucí recepce a sales & revenue manager. Specializuje se na recepci, řízení a kontrolu kvality, standardizaci procesů a řízení a úspěšné vedení týmu.

Je spoluautorkou „Pracovního a komunikačního manuálu pro střední a malé hotely“.

Lektorka seminářů

  • Recepce I

    Recepce I.

    Tento interaktivní seminář doporučujeme jak začínajícím, tak zkušeným recepčním pracovníkům. Shrnuje podstatu recepční práce a podrobně se věnuje jejím jednotlivým částem. Vymezuje povinnosti pracovníků recepce a učí je efektivně komunikovat se zákazníkem i chápat podstatu práce na recepci, její specifika a požadavky na pracovníky. Délku i rozsah semináře je možno upravit na přání objednatele – soustředit se na problémová/vybraná témata apod.

    Seminář je jednodenní a je doprovázen praktickým nácvikem klíčových situací.

    Lektor: Ing. Tereza Vydrová & kol.

  • Recepce II

    Recepce II

    Tento seminář doporučujeme zkušeným recepčním, supervisorům, vedoucím recepcí a jejich zástupcům. Je rozšířením kurzu Recepce I. a Je rozšířením kurzu Recepce I. a jeho obsahem jsou zákonné povinnosti recepce, recepční účetnictví, rezervace, CRM, statistické ukazatele a rozpočtování,benchmarking, reporting, základní manažerské dovednosti, krizový management, prevence kriminality a další specifické činnosti, které by měl vedoucí tohoto úseku znát.

    Délku i rozsah semináře je možno upravit na přání objednatele – soustředit se na problémová/vybraná témata apod.

    Seminář je jednodenní a je doprovázen praktickým nácvikem klíčových situací.

    Lektor: Ing. Tereza Vydrová & kol.

  • Rezervace

    Rezervace

    Tento seminář doporučujeme pro pracovníky rezervačních úseků nebo pracovníků recepcí, kteří provádějí rezervace pobytů.

    Obsahuje zásady prodeje, rezervační poklady a práce s nimi, vytěžování kapacity hotelových pokojů, upselling, CRM, VIP treatment, statistické ukazatele a rozpočtování, reporting, vedení týmů, bezpečnostní rizika a jejich eliminace.

    Seminář je celodenní a je doprovázen praktickým nácvikem klíčových situací.

    Lektor: Ing. Tereza Vydrová & kol.

  • semináře ke Komunikačnímu manuálu (pdf)

Gabriela Vlčková

Obchodní manažerka hotelu Art Deco Imperial a pravá ruka Zdeňka Pohlreicha. V současné době studuje Univerzitu Jana Amose Komenského, obor sociální a masová komunikace. V hotelnictví se pohybuje 8 let. Prošla několika provozy HSK, Recepce, Obchodní oddělení 4* a 5* hotelů. Ve svých seminářích o HSK se zaměřuje nejen na úklid samotný, organizaci práce pokojských, ale i na komunikaci v týmu.

Doc. Ing. Alžbeta Kiráľová, PhD.

Vystudovala ekonomiku cestovního ruchu na banskobystrické Fakultě ekonomiky služeb a cestovního ruchu VŠE Bratislava. Svou kariéru začala v podnicích cestovného ruchu (hotel, cestovní kancelář) a po absolvování doktorského studia na uvedené fakultě působila jako odborná asistentka na Katedře cestovního ruchu a společného stravování, později jako vedoucí uvedené katedry, kde se věnovala problematice marketingu a cestovního ruchu a té se věnuje dodnes. Svou kariéru rozšířila o působení v mezinárodních firmách, kde zastávala marketingové pozice v top managementu.

Doc. Kiráľová absolvovala stáže, studijné cesty a vzdělávací kurzy ve Velké Británii na New College Durham, Bradford and Ilkley College, Bradford, University of West of England, Bristol, ve Švýcarsku na Vysoké škole hotelové v Churu, v Spolkové republice Německo na Fachhochschule v Kemptenu, v Japonsku na AOTS v Tokiu, v USA na Jacksonville Chamber of Commerce, Jacksonville, Florida, v Turecku v Intrernet Securities, v Bulharsku v Internet Securities, působila jako hostující profesorka v USA na The University of South Carolina, HRTA Office, Columbia South Carolina a na The Georgia State University, Atlanta Georgia, na Katedře cestovního ruchu a společného stravování Ekonomické fakulty Univerzity Mateja Bela v Banské Bystrici na Slovensku. Působila na Vysoké škole hotelové v Praze 8, spol. s r. o. na VŠE Praha a na University of New York in Prague.

Doc. Kiráľová přednášela na mezinárodních konferencích v Čechách, na Slovensku, v Polsku, v Maďarsku, Itálii, Belgii, Finsku a Velké Británii. Je autorkou 3 monografií, velkého počtu odborných článků, vysokoškolských skript, podílí se pravidelně na zpracování vědecko-výzkumných projektů v Čechách i v zahraničí. Publikace „Marketing hotelových služeb“, které je autorkou, vyšla ve vydavatelství Ekopress již ve druhém vydaní, druhé vydání publikace „Marketing destinace cestovního ruchu“ se v současnosti připravuje.

Lektorka seminářů

  • Techniky prodeje

    Techniky prodeje

    Seminář je zaměřen na efektivní prodejní komunikaci a techniky prodeje. Účastníci se naučí základům efektivního obchodního jednání, jak bez problémů a lehce zvládat komunikaci se zákazníky, osvojí si vyjednávací taktiky a techniky prodeje. Naučí se, jak správním přístupem dosáhnout lepších výsledků, získají schopnost nadchnout zákazníka pro svůj návrh, a to prostřednictvím osobní i telefonické komunikace, zvládnout nestandardní situace. V rámci „hraní rolí“ a simulovaných situací si procvičí a prohloubí své zručnosti v této oblasti.

    Program doporučujeme pro pracovníky marketingu a prodeje, ředitele a majitele a provozovatele hotelových a restauračních zařízení i pracovníky přicházející do přímého kontaktu s hostem.

    Lektor: Doc. Ing. Alžbeta Kiráľová, PhD.

  • Marketing hotelových služeb

    Marketing hotelových služeb

    Seminář je zaměřen na marketing služeb ubytovacích zařízení. Účastníci si osvojí základné principy marketingu ubytovacího zařízení a jeho služeb, získají zručnost při analýze trhu a analýze SWOT, budou schopni analyzovat chování a motivaci hostů, dokáží vybrat vhodné segmenty trhu pro svoje zařízení a vytvořit produkt, který bude uspokojovat potřeby a požadavky hostů. Připraví marketingovou strategii a sestaví marketingový mix tak, aby podpořil dosažení cílů a tím i strategie. Budou schopni aplikovat principy efektivní křížové podpory prodeje.

    Program doporučujeme pro pracovníky oddělení marketingu a prodeje, ředitele a majitele a provozovatele hotelových a restauračních zařízení i mladé perspektivní pracovníky připravované na pozice v managementu.

    Lektor: Doc. Ing. Alžbeta Kiráľová, PhD.

Doc. PhDr. František Ondráš, PhD.

Doc. PhDr. František Ondráš, PhD., působí na Ústavu Blízkého východu a Afriky, přednáší dějiny arabské literatury, arabskou literární kritiku a moderní arabskou narativní prózu, vyučuje spisovnou a hovorovou arabštinu, vede překladatelský a tlumočnický seminář. Získal zkušenosti na řadě evropských a arabských univerzit, účastnil se řady mezinárodních konferencí. Věnuje se problematice arabské kultury a kulturním vztahům mezi Východem a Západem. Navštívil mnoho arabských zemí, v letech 1990 – 1995 pracoval jako lektor českého jazyka a literatury na Jazykové fakultě Univerzity Ain Šams v Káhiře. Tlumočí pro Ministerstvo zahraničních věcí, Ministerstvo financí, Ministerstvo průmyslu a obchodu, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy a další české instituce. Na Ministerstvu zahraničních věcí vede také kurzy arabského jazyka. Spolupracuje na řešení Vědecko-výzkumného záměru Českého egyptologického ústavu v oblasti kulturního odkazu starého Egypta. Rozsáhlá je jeho aktivita ve sdělovacích prostředcích (tisk, Český rozhlas a Česká televize).

Jeho publikační činnost zahrnuje monografie Egyptská hovorová arabština (2001), Arabsko-český slovník publicistického stylu (2003), Moderní egyptská próza v 80. a 90. letech 20. století (2003), Arabsko-český slovník ekonomické, obchodní a bankovní terminologie (2004), Egyptian Colloquial Arabic (2005), Arabsko-český slovník (spoluautor, 2006), Vysokoškolská učebnice moderní spisovné arabštiny (spoluautor, 2007), Autobiografický narativní dokument v díle egyptského autora Sun´alláha Ibráhíma (2008), Obraz starého Egypta v moderní egyptské próze (2008) a řadu vědeckých a odborných článků. Několik vědeckých článků a odborných studií publikoval také v zahraničí.

Lektor semináře

  • Kulturní aspekty profesionální péče o arabské klienty

    Kulturní aspekty profesionální péče o arabské klienty

    Motto: „Znalost kulturního zázemí klienta je základem úspěchu firmy a spokojenosti lázeňského hosta“

    Arabská kultura se vyznačuje řadou odlišností, jejichž neznalost může komplikovat vztah mezi arabským klientem a zaměstnancem lázeňského či hotelového zařízení v České republice. Harmonické sladění možností a potřeb obou stran je přitom nezbytnou podmínkou rozvoje komplexní lázeňské péče o klienty z arabského a muslimského světa a významnou měrou přispívá k eliminaci potenciálních problémů, ke kterým dochází v důsledku neznalosti a nerespektování odlišného kulturního prostředí klientů.

    Cílem našeho semináře je seznámit pracovníky českého lázeňského či hotelového zařízení se základy komunikace a jednání s arabským klientem, vycházející z úcty k jeho kulturním, náboženským a sociálním odlišnostem.

    Náš koncept spočívá v respektování osobnostních (povahových), kulturních, náboženských a sociálních odlišností, které se projevují v každodenních kontaktech (pozdravech), pracovních vztazích (pojem času), praktikování víry, způsobu a formě komunikace (česko-arabské a arabsko-arabské), vztahem mezi mužem a ženou, rodiči a dětmi.

    Obsah i forma semináře jsou koncipovány tak, aby přiblížily zaměstnancům českých lázeňských i hotelových zařízení arabského klienta v celé šíři jeho kulturního, jazykového a společenského zázemí.

    Délka a obsah i forma semináře: dle potřeb zařízení. Seminář je obsahově i formálně koncipován tak, aby respektoval potřeby jednotlivých úseků lázeňského či hotelového zařízení.

    Lektor semináře: Doc. PhDr. František Ondráš, PhD

Ing. Tomáš Startl

Ing. Tomáš Startl vystudoval VŠE a Washington state university. Pracoval jako ředitel hotelů Panorama Prague, Imperial Ostrava, Ramada Václavské náměstí a nyní řídí Perla Hotel. Hotely Ramada a Perla vedl nejen v běžném provozu, ale již v době výstavby a přípravy na otevření. V roce 2007 byl vyhlášen Hoteliérem roku. Specializuje se na hotelový marketing a rezervační systémy.

Lektor seminářů

  • GDS a IDS a ostatní internetové rezervační portály

    GDS a IDS a ostatní internetové rezervační portály

    Obsah semináře: bude názorně vysvětlen rozdíl mezi Globálními distribučními systémy, Internetovými distribučními systémy a nezávislými portály jak mezinárodních, tak některých tuzemských. Zamyslíme se nad tím, které prodejní kanály jsou pro různé typy hotelu výhodné a jakým způsobem se na ně přistoupí a následně s nimi pracuje.

    Délka semináře: půl denní seminář

    Seminář doporučujeme pro všechny pracovníky hotelu, kteří se zabývají prodejem a potřebují se zorientovat v prodeji přes internetové rezervační systémy a globální distribuční systémy.

    Lektor: Ing. Tomáš Startl

  • Hotelový marketing

    Hotelový marketing

    Obsah semináře: Seminář je zaměřen na současné trendy v prodeji hotelových kapacit, vyhledávání nových prodejních kanálů – především internetových portálů, na přípravu marketingového plánu a práci se statistikami

    Délka semináře: jednodenní

    Seminář doporučujeme pro sales managery a všechny pracovníky, kteří se zabývají prodejem hotelových služeb, případně jej řídí či ovlivňují.

    Lektor: Ing. Tomáš Startl

PhDr. et Mgr. Michal Walter

Absolvent Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, obor pedagogika – psychologie, specializačního postgraduálního studia psychologie a rigorózního studia v letecké psychologii. Vyučoval na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, kde mj. koordinoval bakalářský profesní program, působil jako psycholog ve speciálním školství. V soukromé poradenské, vzdělávací a personální agentuře vykonával funkci lektora, psychologa a konzultanta. Podílel se na vzdělávání pracovníků bank, pojišťoven a dalších firem včetně mezinárodních. Od roku 2001 působí jako podnikový psycholog Řízení letového provozu České republiky, kde zodpovídá za výběr do klíčových profesí, koordinaci programu CISM (Critical Incident Stress Management), implementaci předmětu Lidské činitele a psychologické poradenství. Je členem Českomoravské psychologické společnosti a České asociace psychologů práce a organizace, dále pak pracovních skupin EUROCONTROL (Evropská organizace pro bezpečnost letového provozu).

Motto: „Nemůžete předvídat budoucnost, ale můžete ji vytvořit!!!“
Peter Ferdinand Drucker (1909 – 2005) – Spisovatel, univerzitní profesor a konzultant

Lektor seminářů

  • Autorita manažera (Jak ji dosáhnout a udržet?)

    Autorita manažera (Jak ji dosáhnout a udržet?)

    Autorita manažera na pracovišti, nový kontext autority ve 21.století, svoboda X autorita, autorita v sociálním kontextu, přístupy k autoritě, typologie autority a její členění, druhy autority, 3 zdroje autority, otázka moci, 3P model, posilování autority, manažerské chyby na pracovišti a jak se jich vyvarovat, bossing, Y generace.

    Součástí semináře je i TEST „Jak rozvíjet autoritu“.

    Seminář je jednodenní.

    Lektor: PhDr. et Mgr. Michal Walter

  • Motivace a jak na ni

    Motivace a jak na ni

    Co je motivace, primární a sekundární motivace, potřeby vnitřní a vnější motivace, motivace výkon, teorie výkonové motivace, převažující potřeba úspěchu, potřeba vyhnout se neúspěchu, aspirační a aktivační úroveň, motivační profil, motivační principy.

    Seminář je jednodenní.

    Lektor: PhDr. et Mgr. Michal Walter

  • Hotel-restaurace jako tým (teambuilding a teamworking)(Jak vybudovat tým a úspěšně jej vést)

    Hotel-restaurace jako tým (teambuilding a teamworking) (Jak vybudovat tým a úspěšně jej vést)

    Co je tým, jak jej vybudovat, jak najít týmové hráče, týmová očekávání, výhody a nevýhody týmové práce, týmové role a jejich vliv na efektivitu týmové práce, týmová atmosféra, její vytváření a posilování, efektivní týmová komunikace a její úskalí, řešení týmových konfliktů, týmová motivace, vedení týmu a jeho zákonitosti, zvládání zátěžových situací v týmu, výkonnost týmu, zlatá týmová pravidla.

    Seminář je jednodenní.

    Benefity tréninku:Pochopení základních zákonitostí výběru do funkčního týmu, vhled do problematiky týmové práce a vytváření týmového ducha, zvýšení efektivity práce a výkonnosti zaměstnanců, zlepšení pracovní atmosféry a mezilidských pracovních vztahů, snížení množství konfliktů mezi zaměstnanci navzájem a mezi zaměstnanci a vedením firmy, rozvoj manažerských dovedností, posílení přirozené autority mezi podřízenými.

    Lektor: PhDr. et Mgr. Michal Walter

  • Zvládání konfliktů (Bez nich to nejde)

    Zvládání konfliktů (Bez nich to nejde)

    Co je to konflikt. Situační kontext a vznik konfliktů. Typy konfliktů. Konflikty na pracovišti. Prevence konfliktů. Zdroje konfliktů. Konflikty v týmu. Vnímání konfliktů – pozitivní a negativní aspekty. Hlavní kategorie konfliktů – fakta, cíle, metody, hodnoty. Styly zvládání konfliktů. Konflikty při vedení zaměstnanců. Konflikty při jednáních. Vyjednávání a řešení konfliktů. Výcvik v řešení konfliktů. Modelové situace a doporučené postupy.

    Seminář je jednodenní.

    Lektor: PhDr. et Mgr. Michal Walter

  • Řízení změn (Život v pohybu)

    Řízení změn (Život v pohybu)

    Změny ve firmách a organizacích. Zdroje změn a jejich typy. Proces změny a role manažera. Různé druhy změn a reakce na ně. Míra souhlasu a podpory. Dynamika změn Efektivní zvládání změn – model řešení. Porozumění fázím změn. Etika provádění změn Možnosti strategického zvládání změn. Praktické příklady – řešení pro firmy

    Seminář je jednodenní.

    Lektor: PhDr. et Mgr. Michal Walter

Mgr. et Bc. Martin Kos

Pedagog a odborník v oboru gastronomie, lidských zdrojů a managementu. Magisterský titul z andragogiky na Univerzitě Jana Ámose Komenského Praha. Bakalaureát na Pedagogické fakultě UK Praha – vyučování odborných předmětů obchod a služby. Absolvent Kulinářské akademie při Asociaci kuchařů a cukrářů ČR. Současné studium MBA při Pražská mezinárodní manažerské škole (PIBS) Praha 6 se specializací na hotelnictví, gastronomii a cestovní ruch.

Externě spolupracuje jako pedagog s Vysokou školou hotelovou Praha 8. Konzultant a lektor v oboru gastronomie pro různé firmy, sdružení a asociace. Poslední profesní orientace je na etiku obsluhy, zvyšování profesionality v oboru a využití lidských zdrojů.

Doporučení: Antares Consulting s. r. o. Praha 2; 1. Česká barmanská akademie, Plzeň; Hotel Bílý koníček, Třeboň a mnoho jiných.

Motto: Mít vynikající vlastnosti nestačí: je třeba je umět uplatnit.
François de la Rochefoucauld)

Lektor semináře

  • Gastronomie a obsluha pro třetí tisíciletí

    Gastronomie a obsluha pro třetí tisíciletí

    Praktický výcvik pracovníků obsluhy. Moderní způsoby stolničení, systémy obsluhy, způsoby obsluhy, prodejní dovednosti, společenské chování, řešení stížností.

    Umění prodávat je motivem změny způsobů obsluhy. Elegantní servis zahrnuje zručnost a profesionální chování. Ani nejlepší víno nebo jídlo nemůže odstranit hostovu nespokojenost s obsluhou. Pouze, když se zavážeme k profesionálnímu chování a zručnosti, můžeme poskytnout elegantní servis. Ten je však výsledkem permanentního profesionálního tréninku pracovníků obsluhy.

    Délka semináře/workshopu: 1 – 2 dny

    Počet účastníků: 8 – 12

    Lektor: Mgr. et Bc. Martin Kos